Admiterea la facultate

Admiterea la facultate reprezintă de multe ori o aventură, atât din punct de vedere financiar (nu ştii cât vor fi taxele la anul, cu cât cresc şi mai ales de ce cresc), cât şi din punctul de vedere al specializărilor. Lucru care mă duce cu gândul la lipsa de viziune a unora dintre facultăţi, mai precis a celor care le conduc. În multe cazuri, din păcate, facultatea a rămas închistată în ceea ce a fost, poate, un sistem eficient cândva (deşi mă întreb când). Adică a produce absolvenţi la normă, fără nici cel mai mic contact cu realitatea. Cu piaţa munci, cu ceea ce se cere. Ce poate face, spre exemplu, un absolvent al secţiei de Prepararea Substanţelor Minerale Utile într-o zonă unde mineritul este inexistent acum, unde minele sunt închise ori în conservare. Poate să lucreze altceva decât domeniul în care a terminat. Atunci de ce a mai făcut facultatea? De altfel, per ansamblu, facultăţile ne întâmpină cu o imagine învechită şi prăfuită. Cel puţin pe internet. Care imagine adânceşte şi mai mult viitorul student în confuzie şi în incertitudine. Iar hotărârile de impuls ori de moment sunt de cele mai multe ori eronate.

4 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    din cauza ca invatamantul superior este ieftin (facultatea am facut`o la bugetari ca am avut medie mare la BAC, am intrat pe dosar; masteratul 150 euro/semestru- arad, univ. aurel vlaicu) facultatile nu isi fac chiar asa reclama si nu incearca in mod deosebit sa atraga studentii, care oricum vin sa se inscrie.
    in strainatate vorba aia, nu toata prostimea face facultate, dar la noi, din motivele de mai sus, toti se duc, ce naiba, cumva tot iau ei diploma chiar daca sunt prosti, mai un copiat, mai o spaga, etc. am avut niste colegi care puteam sa jur ca au suferit 4 lobotomii.  

  2. Un om...normal spunea...

    O, dar şi eu am avut colegi care nu meritau să termine liceu, darmite facultatea. Dar...şi ei se numesc absolvenţi au aceeaşi diplomă ca şi mine (alţii, ca şi tine) şi se cheamă că au făcut o facultate.  

  3. Dan Terteci spunea...

    Ba, nene, a turbat lumea. Eu am un coleg care e student. L-am intrebat la ce facultate este si mi-a raspuns dand din umeri. A urmat intrebarea fireasca de ce a ales sa faca o facultate, raspunsul a fost ca pentru a avea o diploma. E naspa! Am aflat ulterior ca baiatu' e student la MANAGEMENT. Adica e posibil sa fie viitorul meu sef. O luam razna!!!!  

  4. !nv3rt spunea...

    de multe ori si eu incerc sa nu raspund si nu pentru ca nu stiu ca doar las-o dreq am stat 3 ani in faculta si mai am 1 macar numele sa il memorez motivul ii altul am spus la cativa si au spus ca ies bucatar pwned noobs  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.