Zilele acestea am avut destul de mult de umblat, si ca atare am mai descoperit noi ipostaze in care romanul dezminte teoriile construite de-a lungul vremii despre el.

Romanul bisericos: fara a avea catusi de putin intentia de a jigni pe cineva, in cele mai multe dintre cazuri mersul la biserica s-a transformat in parada. Imi aduc aminte de anii trecuti, cand Pastele era mai devreme, ori cand era vreme mai rece dimineata. se intampla sa fiu la tara si sa vad fetite de 5-10 ani in fuste si pantofi noi, aproape vinete de frig, dar important era ca aveau haine noi si le aratau tuturor. Apoi, in oras, cand treci pe langa o biserica si lumea iese de la slujba, ai impresia ca asisti la parada modei. Fatuci pana prin 20 de ani cu tocuri si fusta care abia le acopera curu', poseste supradimensionate si toace. Mari. Ma intreb daca stiau ca vin la biserica sau isi inchipuiau ca merg la club. Ma intreb cati dintre cei care vin la biserica mai se mai comporta asa ori cati dintre ei stiu aceste lucruri. Apoi mai este si categoria de emo-kids, care stiu ca a merge la biserica e trendy, mai pui niste poze facute acolo pe haifai' si gata, te-ai scos si de Pastele asta. Deci...myth busted.

Romanul milos

04052008

Poza e facuta cu telefonul mobil (asta explica si calitatea mai slaba) la iesirea din Catedrala Ortodoxa din Baia Mare. Duminica, inainte de iesirea de la slujba. Curiozitatea m-a impins sa il intreb pe unul din cei doi cersetori care erau acolo cam cat primeste intr-o astfel de zi. Mi-a spus putin, ca oamenii nu dau. Si uitati-va cu ce masini vin la slujba. Sgur ca discutia despre cersetorie e lunga. Si veche. Au scris si Madalina, Zoso, Olix si probabil multi altii. Sigur ca ar trebui sa existe servicii sociale care sa se ocupe de chestiune, asa cum ar trebui sa fie multe alte si alte lucruri. Ideea pe care vreau sa o subliniez este insa ca majoritatea oamenilor se bat cu pumnul in piept ca sunt milosi, ca empatizeaza cu suferintele altora, dar practica arata altceva. Deci...myth busted.

Sunt sigur ca ar fi mai multe asemenea stereotipuri care ar putea fi demontate usor, dar deocamdata astea sunt cele la care m-am putut gandi.

3 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    Bisericosi chiar nu mai suntem...am vazut in noaptea de inviere persoane care inconjurau biserica avnad in mana o lumanare si...o TIGARA aprinsa...
    Milosi..sa fim seriosi! poti crapa in mijlocul strazii ca nu te baga nimeni in seama!  

  2. Un om...normal spunea...

    Pai tocmai asta spuneam si eu. In ciuda a ceea ce unii oameni cred inca, perioada in care eram buni, frumosi si fara pata s-a dus demult.  

  3. Anonim spunea...

    anul trecut am fost la inviere si am stat intr`o inghesuiala sora cu moartea , toti in jur fumau, am fost stresata sa nu`mi arda careva hainele cu tigarea.  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.