Liceu, cimitir...

Citind articolul acesta nu m-am putut abtine sa nu imi aduc aminte cu o oarecare nostalgie de perioada de liceu si apoi de cea de facultate. Nu este nimic punctual, e o nostalgie dupa varsta de aur, adica dupa ceea ce era bun si frumos, in comparatie cu varsta de fier de acum (Blaga - tot din liceu).
Imi aduc aminte de perioada in care bunul simt si cei sapte ani de acasa mai existau si in alta forma decat in vorbe, cand profesorul era totusi un profesor si nu puteai sa iti permiti sa il ameninti, sa il lovesti ori sa ii vorbeti urat. Iar daca totusi o faceai, nu erai considerat un curajos, ci doar un imbecil retardat.
Imi aduc aminte de perioada in care diefentele din clasa erau facute cel mult de hainele de firma, nu de modelele telofoanelor mobile, de masinile/motoarele cu care apar copiii la ore sau de numarul filmuletelor de pe youtube unde fata dintr-a noua ia muie de la 3 baieti.
Imi aduc aminte de faptul ca dupa liceu chiar si codasii clasei au ramas cu o bruma de cultura generala, stiau sa citeasca (referitor la articolul mai sus mentionat) si sa lege cateva fraze in mod coerent.
In sfarsit, imi aduc aminte ca dupa liceu cei mai multi vroiau sa mearga la facutate pentru ca stiau ca trebuie sa mearga pentru a-si gasi un job mai bun, nu pentru ca insistau parintii ori pentru ca asa au auzit ca e trendy.
Existau pilele, am cotizat pentru protocolul de la masa profesorilor la bacalaureat, existau preferinte in randurile profesorilor. Dar totusi parca se invata si se punea accent si pe altceva in afara de rahaturile pe care le vedm azi.
Imia duc aminte de perioada 1994 - 1998...

5 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    Am dat bacu`n 95
    mi`am amintit si eu azi de cateva experiente din liceu
    frumoase vremuri  

  2. Oti spunea...

    interesant. esti la fel de "un om normal", ca si mine. o sa te mai vizitez :)  

  3. miki spunea...

    mai.
    mai mai,
    eu nu ma satur sa militez pentru cauza diferentelor dintre generatii. iar argumentul meu este mereu acelasi: pentru generatiile anterioare, noi eram aia depravati. aduceti-va aminte de bunicii nostri care se siorcaiau de ce directie gresita apuca generatia noastra asa desucheata la nivel vestimentar, care nu mai apreciaza dragostea cum se cuvine pentru ca nu se casatoresc in tinerete, cu primul iesit in cale, ca nu mai muncim la uzine, deci nu iese nimic concret din mana noastra si toate cele.

    in plus, daca inceem sa ne plangem acum de generatiile tinere, apai ce o sa facem la pensie cand nu o sa avem alte preocupari? o sa devenim ca mosii astia stresanti care vorbesc despre tineretul din ziua de azi!  

  4. Anonim spunea...

    nu integeg cum intre generatia noastra si astealalte sunt asa diferente majore, cum pentru astia 5-6 ani se vede asa clar diferenta la comportament, educatie, cultura generala, gramatica, gandire, etc. zici ca nu`i mult 5 ani dar uite cum se vede.
    tin minte in liceu in a 11-a cand am venit cu ceva suvite vopsite roscat a facut diriginta misto de mine..acuma deja din generala toate sunt decolorate, vopsite, la solar, etc. precum ai zis Adrian, aia care erau mai golani si obraznici nu erau cool deloc, ne era cam rusine cu ei. aveam si niste fete care veneau mai decoltate si cu bluze scurte dar erau cred ca maxim 5 in tot liceul, nu ca acuma, arata la liceu ca la stripease. mai aveam si pe atunci celulare (alcatel one touch easy, nokia 3110) dar in ore le puneam pe mut si nici unul nu suna. cea mai mare dovada de rebeliune era sa fumezi in WC. acuma e sa`ti bati profesorul. unde o sa se ajunga?  

  5. Un om...normal spunea...

    @o.p: multumesc (anticipat) pentru urmatoarele vizite si ma bucur sa vad ca nu sunt singurul om "normal" :)
    @miki & maddy: Sunt diferente de varsta si de conceptie, dar, asa cum ziceai, Maddy, e o chestie ca gestul de fronda sa fie 2 suvite blonde si alta chestie ca gestul de vitejie sa fie ca ti-ai batut profesorul sau ai facut sex cu colega de clasa pe catedra  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.