Un discurs obosit

Marturisesc ca nu am apucat sa vad la TV emisiunea lui Liviu Mihaiu, cea in care Vadim a facut show. Am vazut reactii pe bloguri si apoi reactiile de la TV, incepand cu Realitatea si pana la stirile de seara de la toate celelalte posturi.
Am vazut filmulete si mi-am facut o idee generala despre ceea ce a facut Vadim si ce a zis in acea emisiune.
Ma uitam ieri la emisiunea lui Madalin Ionescu, unde a fost invitat Vadim, si aveam impresia unei intoarceri in timp. Intoarcere in anul 2000, in anul 2004, cu un discurs obosit, uzat si cu o rezonanta din ce in ce mai mica. Laitmotivul discursului, frauda in alegeri nu mai trezeste interesul nimanui. S-au facut atatea acuze, incepand cu Vadim, continuand cu Basescu in 2004 si cu diferiti altii. Tema aceasta e ca un iepure din palarie, scos de fiecare atunci cand are nevoie de o diversiune, de atentie sau de capital electoral. Iepurele insa e destul de slab, de jigarit si destul de murdar (are culoarea maro-moale, nu mai e alb, ca la circ, desi inca se incearca sa se faca circ pe seama lui) si nu prea aduce capital electoral. Atunci de ce e e folosit de Vadim? Probabil pentru ca nu mai are ce sa scoata din palarie.
Iredentismul maghiar s-a cam terminat odata cu admiterea Romaniei in Uniunea Europeana. Nu mai sunt revendicari teritoriale, iar agitatia maghiarilor este mai mult de forma, mai mult pentru mentinerea electoratului. Oricum nu va avea rezultate concrete.
Mafia evreiasca si cea americana nu prea mai are trecere, ambasadorul american isi cam vede de treaba, nu se baga in seama, nu face comentarii mai mult sau mai putin oportune la adresa politicii Romaniei (oricum nu ar fi treaba lui), asa ca nu prea mai da motive de nod in papura.
Homosexualitatea nu mai e o infractiune, nu mai e ceva ilegal. Vadim zicea ieri ca sefii serviciilor secrete (o parte) sunt santajabili cu dosare de homosexualitate. Nu ma intereseaza, sincer, ca seful SRI isi fute in cur agentii, atata vreme cat isi fac meseria. Ce santaj poate face oricine are dosarele alea? Ce dezvaluiri o sa faca? O sa ne spuna ce lubrifiant foloseste?
Cam astea erau temele abordate ieri in discursul lui Vadim, teme pe care telespectatorii le-au auzit de atatea ori, de care sunt satui si la care nu mai reactioneaza.
Acum, ma intreb si eu ca omul: oare Vadim chiar crede ceea ce spune? Sau o face doar in speranta ca pe langa nucleul dur al votantilor lui va atrage inca ceva electorat. Oricum, si intr-un caz si in altul, e regretabila atitudinea lui refractara la schimbare. De la un om ca Vadim (care are o cultura generala incontestabila si un spirit enciclopedic) te-ai astepta la o atitudine deschisa, la o "reinventare" a discursului si la mai multa flexibilitate.

5 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    l-am văzut și eu
    obosit rău de tot, întradevăr  

  2. Anonim spunea...

    Nu prea imi spune nimic personajul...  

  3. Un om...normal spunea...

    Deblog - nu prea mai spune la nimeni nimic, dar nu isi da seama de asta. Din pacate.  

  4. Anonim spunea...

    Curat e glasul unui om normal! Monsieur Vadim pierde din venin.  

  5. Anonim spunea...

    eu nu mă uit. dacă toţi ar fi ca şi mine, politicienii şi jurnaliştii români ar da faliment! :P  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.