Mirare buna vs. mirare pur si simplu

Am auzit deseori sintagma stau si ma mir ca prostul, sintagma pe care am folosit-o si eu de altfel in multe cazuri. Abia apoi mi-am dat seama ca mirarea ca prostul presupune extazierea si acceptarea neconditionata a obiectului mirarii. De obicei facem acest lucru cu obiectele pe care nu le-am mai vazut, despre care nu stim nimic sau care nu ne sunt familiare in general. Eu personal m-as mira ca prostul in fata unui extraterestru, in fata primului politician condamnat de DNA - situatii de acest gen.
Mirarea buna este acea mirare care se si manifesta. Cu intrebari, cu probleme ori cu solutii alternative. Este mirarea in fata unui obiect cunoscut sau in fata unei situatii familiare. Este cazul campaniei electorale, spre exemplu. Ori desemnarea catindatilor pentru locale. Cunoastem, stim oamenii (marea majoritate a lor) si totusi asistam la acelasi show jalnic si la aceleasi minciuni care ne-au fost servite de multa vreme. Politicienii cred ca minciunelele reincalzite se mai pot inghiti. Vom vedea.
Pana atunci, eu voi alege calea de mijloc. Aurea Mediocritas. Asa ca ma voi mira ca vitelul la poarta noua. Adica voi sta, ma voi mira putin, dupa care doar voi contempla. Cam asta cred ca face si vitelulin momentul in care vede o poarta noua in locul celei cu care era obisnuit. Sta, se uita, se mira (in felul lui), apoi contempla. Si nimic mai mult.

2 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    mirarea "ca prostu`" este :'Baaaa sa`mi bag pla ce masina tare baaaa frateee n`am mai vazut asa cevaaaa.'
    mirarea inteligenta :"faina masina, felicitari. ce motor are, cat consuma, etc". mai afli si o informatie, nu numai te miri ca prostu`.
    :)  

  2. miki spunea...

    eu ma mir, dar nu stiu ca_care, de mirarile tale. adica eu ma mir ca tu te miri de modul in care te miri, dupa o viata in care te-ai tot mirat. curioasa treaba!  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.