La banca

Eram astazi la banca si in timp ce vorbeam cu o domnisoara ofiter de credite, vine un tip, cam pe la 25 de ani, imbracat cu un tricou alb, mulat, si cu o pereche de blugi care se vroiau vintage, dar aratau doar penibil. Era genul de cocalar, dar nu cu foarte multi bani. Ori era incepator. O sa redau dialogul din memorie:
- Ma intereseaza actele pentru un imprumut.
- Sunteti angajat? Cat aveti salar?
- Lucrez la confectii. am 5 milioane plus bonuri de masa de 1 milion. Maica-mea lucreaza tot acolo si are salariu de 8 milioane, plus un milioan bonuri de masa. Tata nu lucreaza si mai am un frtae la scoala.
- Bun, deci 15 milioane. Mai aveti ceva credite, imprumuturi?
- Da, am eu unul de 80 de milioane, iar mama unul de treizeci!

OK, pauza. Deci OMFG!! Care banca a putut sa dea credite pe asa salarii? Mai mult, cat de prost trebuie sa fii sa iei un asemenea imprumut? Cred ca pe un asemenea salar banca iti intinde imprumutul pe o groaza de ani, ca sa te incadrezi la suma. Ce te faci daca peste un an ti se inchide locul de munca? Iti ia banca locuinta? Ma gandeam ca or fi avut oamenii nevoie de bani pentru casa. Da' de unde...
In continuare tipul este intrebat:
- Unde locuiti?
- In casa lui bunica, la Tauti (localitate langa Baia Mare).
- E pe numele dumneavoastra?
- Nu, a lui bunica, si ea sta cu noi!
- Ce suma doriti?
- Avem de dat inapoi in total 60 de milioane. Vrem sa luam 100, ca sa dam inapoi si sa avem un singur imprumut.
- Nevoi personale?
- Da, vrem sa mai punem ceva bani si sa ne aducem o masina!!

Sigur ca scopul in sine era OK, oamenii vroiau sa isi ia masina, dar ma intreb: ce saracie poti face cu un salar ca asta, din ce intretii o masina, din ce pui benzina/motorina, din ce mai si traiesti? Zoso scria la un moment dat despre credite, intr-un post in care se referea fix la masini. Si la case. El arata acolo cum pentru un imprumut de 150.000 euro, platesti in 35 de ani 400.000 euro la banca. Recitind post-ul lui, stateam si ma intrebam din nou: ce se intampla daca in cazul de mai sus, se inchide fabrica de confectii? Doi oameni raman fara slujba. De unde sa plateasca ratele? Eu eram la banca tocmai pentru a-mi rambursa anticipat un imprumut, pentru ca nu aveam chef sa ma intind cu ratele si sa dau bancii niste bani de care m-as fi putut folosi eu. Vroiam sa scap de rate, sa fiu linistit ca orice se intampla, nu imi ia nimeni casa, ori masina. Iar oamenii astia, cu buna stiinta, se bagau in rahat.

5 comentarii:

  1. Anonim spunea...

    de ce nu i-ai spus? :P :)  

  2. miki spunea...

    sa zicem ca partea cu creditul e ok. dar masina?!?! asta le trebuie lor?! vorba ta, masina asta trebuie intretinuta! dar mintile unor oameni sunt mult prea simple pentru a gandi in perspectiva.  

  3. Anonim spunea...

    genul asta de oameni nu gandesc ca si noi, pentru ca sunt imbecili si nu au educatie. acuma tu nu stii ce alte smenuri mai face ala, mai duce parfumuri furate, mai da un tun, mai fura un casetofon de masina, una e ce declari ca venit legal si alta e ce mai invarti in rest. poate omu` mai are activitati (toti astia cocalari invart ceva marunt).
    fanitza: iti dai seama ce scandal si ce insultat s`ar fi simtit barbatul ala daca Adrian ii zicea in fatza ce a scris acuma?  

  4. Anonim spunea...

    din ce in ce mai multi fraieri imbracati in tricouri mulate, plini de impresii si cu buzunarele goale.  

  5. Un om...normal spunea...

    @fanita: nu puteam sa-i spun, eu aveam treaba mea, nu ma prea bag :)
    @bastylica: da, din pacata sunt din ce in ce mai multi cei de care spui tu...  


 

Copyright Blogger Templates modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.